Világot látni, útra kelni sokaknak nagy álma és kedvenc időtöltése, azonban mindenkit más és más vonz. A sportesemények bizony tömegeket tudnak megmozgatni, ennek egyik legjobb példája immár évtizedek óta a Forma-1: sokan több ezer kilométert is képesek utazni, hogy egy futamot a helyszínen szurkoljanak végig. 2/2 rész

A múlt héten az első 10 futamról mutattam be egy-egy érdekességet, következzen hát a versenynaptár második része!

11) Német Nagydíj, Hockenheim, július 22.     
Természetesen a Hockenheimring vonzza az ide látogatókat, de mindenképp érdemes megemlíteni, hogy a versenypályától mintegy 20 percre található Wiesloch telelpülésen 1888-ban nyitott meg a világ első “benzinkútja”, méghozzá a helyi, azóta is működő gyógyszertárban. Karl Benz felesége és üzlettársa, Bertha Benz volt az első, aki a férje által épített autóval megtett 104 km-t és útközben ebben a patikában vételezte a szükséges üzemanyagot.

Hockenheim



12) Magyar Nagydíj, Mogyoród, július 29.     
1986-ban a Magyar Nagydíj lett az első Forma-1-es futam, amit a vasfüggönyön túl, a keleti blokkban rendeztek. A pálya rekordsebességgel, mindössze 8 hónap alatt készült el, igaz eleinte arról is szó volt, hogy Budapest utcáin rendeznek majd városi futamot. A turistákat természetesen Budapest közelsége is vonzza, így egy érdekességre a fővárosunkkal kapcsolatban is felhívnám a figyelmet: a legmagasabb épületek a Honfoglalás 896-os ill. az ezredik évforduló 1896-os évszámból adódóan nem lehetnek magasabbak 96 méternél. Ezt a magasságot két épületünk éri el: a Bazilika templomtornya, valamint a Parlament kupolája. (Továbbá az Országház főlépcsőjének lépcsőfokainak száma is 96.)

Hockenheim, Budapest



13) Belga Nagydíj, Spa-Francorchamps, augusztus 26.     
A Belga Nagydíj helyszíne az Ardennek hegységben található: 7.004 méteres hosszával a 2018-as versenynaptár leghosszabb pályája, igaz ez alig fele az eredeti aszfaltcsík 14,9 km-es hosszának. A kiszámíthatatlan időjárás itt gyakran megnehezíti a versenyzők dolgát: a környék mikroklímájából adodóan több futamon is előfordult már, hogy a pálya egyik végén sütött a nap, míg a másikon esett az eső.
A Spa-Francorchamps több alkalommal is a Tour de France kerékpáros verseny helyszíne volt. Ez nem csak azért kuriózum, mert nem mindennapi élmény bringás mezőnyt F1-es pályán látni, hanem mert a Tour de France útvonala sem minden évben hagyja el Franciaország területét.

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps,



14) Olasz Nagydíj, Monza, szeptember 2.     
A Ferrari hazai pályáján, a fanatikus olasz szurkolók előtt, Monzában rendezték 2003-ban minden idők legrövidebb versenyét: a futamgyőztes Michael Schumacher alig több mint 1 óra 14 perc alatt teljesítette az 53 körös versenyt a Ferrari volánja mögött, egyben minden idők leggyorsabb átlagsebességet is ezen a futamon érte el 247.6 km/órás tempójával.

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps, Monza



15) Szingapúri Nagydíj, Marina Bay, szeptember 16.     
A esti futam kivilágított pályája mentén 1600 reflektor biztosítja a sötétben is tökéletes világosságot.

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps, Monza, Szingapúr,



16) Orosz Nagydíj, Szocsi, szeptember 30.     
Szocsi egyike annak a 8 Forma-1-es helyszínnek, amelyek már az olimpiai játékoknak is otthont adtak. A további városok  Berlin (AVUS pálya), Barcelona, Los Angeles (Long Beach), Melbourne, Mexikóváros, Montreal és Rio de Janeiro (Jacarepagua).

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps, Monza, Szingapúr, Szocsi,



17) Japán Nagydíj, Szuzuka, október 7.     
A 2014-es Japán Nagydíj Lewis Hamiton győzelmével végződött, ezt azonban beárnyékolta Jules Bianchi halálos balesete. A mindössze 25 éves francia tehetség egy korábbi kicsúszás helyszínen álló munkagépnek csapódott, majd az ütközés következtében kómába esett. Végül 9 hónap elteltével a kórházban elhunyt. Ahogy a családja fogalmazott „mint mindig, most is utolsó leheletéig harcolt, de a küzdelem most véget ért”. Ayrton Senna 1994-es halála óta ez volt az első tragikus kimenetelű versenybaleset a Forma-1 történetében.

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps, Monza, Szingapúr, Szocsi, Suzuka



18) Amerikai Nagydíj, Austin, október 21.     
Egy amerikai sportesemény semmit nem ér statisztikák nélkül , így azt is kiszámolták, hogy az Amerikai Nagydíj hétvégéje alatt a nézők a helyszínen összesen 10 km hosszúságú hot-dogot, 5500 kg sült krumplit, valamint 120.000 liter sört fogyasztanak.

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps, Monza, Szingapúr, Szocsi, Suzuka, Austin



19) Mexikói Nagydíj, Mexikóváros, október 28.     
Tengerszint feletti 2250 méteres magasságával a mexikói futam természetesen magasan csúcstartó a pályák között. A második, a brazíliai Interlagos (800 m) valamint a harmadik, az osztrák Red Bull Ring (660 m) messze elmaradnak ettől. Ez a magaslati levegő a csapatok mérnökeinek is kihívást jelent, mivel a ritkább levegő miatt csökken a leszorítóerő.

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps, Monza, Szingapúr, Szocsi, Suzuka, Austin, Mexikó,



20) Brazil Nagydíj, Interlagos, november 11.     
Az interlagosi pálya egész Dél-Amerika legnagyobb városának, a 12 milliós Sao Paulo-nak a közvetlen szomszédságában található. Sao Paulo egy igazi multikulturális világváros, így otthona többek között a legnagyobb japán diaszpórának: 1,5 millió (!) japán szármázású él itt, így nem csoda, hogy a város 600 japán éttermében havonta 12 millió szusit fogyasztanak el.

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps, Monza, Szingapúr, Szocsi, Suzuka, Austin, Mexikó, Interlagos



21) Abu Dhabi Nagydíj, Yas Marina, november 25.     
A versenypálya mellett található a Ferrari World Abu Dhabi, a világ első Ferrari márkanevet viselő vidámparkja, mely a legnagyobb fedett témapark is a világon. Jellegzetes tűzpiros teteje egyben Abu Dhabi jelképévé is vált.

Hockenheim, Budapest, Spa-Francorchamps, Monza, Szingapúr, Szocsi, Suzuka, Austin, Mexikó, Interlagos, Abu Dhabi

Tamás

Tamás